Ook Spaar&Pluk past zich aan de nieuwe technologische mogelijkheden. Om nog beter tegemoet te komen aan de wensen van onze kaarthouders werden een aantal verbeteringen doorgevoerd. Daardoor zal je gemakkelijker op de hoogte kunnen blijven van de promoties en deze gemakkelijker kunnen activeren en gebruiken.
Spaar&Pluk is een promotie- en loyaltyprogramma dat wordt beheerd door Worldline NV en ondersteund door de belangrijkste Belgische banken. Kaarthouders die zich registreren genieten dankzij Spaar&Pluk van promoties en kortingen bij onze partners. Bovendien sparen ze aankooppunten telkens ze hun kredietkaart gebruiken voor een aankoop van minimum € 25. Deze punten kunnen worden ingeruild voor extra kortingen bij de deelnemende partners. Promoties en kortingen worden via cashback op de uitgavenstaat of directe korting (door middel van een barcode) aan de kassa toegekend.
Je kunt je eenvoudig inschrijven op www.spaarenpluk.be. Je geeft hier in alle veiligheid je persoonlijke gegevens en kredietkaartgegevens op. Zowel de website als de mobiele applicatie zijn beveiligd en er worden noch persoonlijke noch kredietkaartgegevens gedeeld met andere partijen. Na registratie op de website geniet je onmiddellijk van alle promoties en spaar je bij aankoop (onder de juiste voorwaarden) punten.
Kom meer te weten over het nieuwe Spaar&Pluk via deze instructievideo.
Ben je ingeschreven met een kredietkaart die uitgegeven wordt door een van de banken die deelneemt aan het Spaar&Pluk programma? Dan ontvang je 1 punt bij elke transactie van minimum €25. Staat jouw bank niet in de lijst van deelnemende banken? Dan ontvang je 1 punt bij elke transactie van minimum €25 bij Worldline handelaren. De deelnemende banken vind je terug op deze pagina.

Wanneer je 5 punten of meer hebt verzameld, kan je deze punten inruilen voor een Spaar&Pluk voucher van €5 of een veelvoud hiervan. Deelnemende partners die de vouchers aanvaarden zijn terug te vinden op de website spaarenpluk.be en op de mobiele applicatie van Spaar&Pluk.
Alle kredietkaarten kunnen ingeschreven worden in het Spaar&Pluk programma. Kredietkaarten van deelnemende banken (vermeld bij inschrijving op www.spaarenpluk.be) sparen punten voor elke betaling of geldafhaling van minimum €25. Visa en Mastercard kredietkaarten van niet-deelnemende banken sparen enkel punten wanneer zij een transactie doen bij een Worldline handelaar.
De lijst van deelnemende handelaren is terug te vinden op spaarenpluk.be of via de mobiele applicatie. Er worden regelmatig nieuwe handelaren en promoties aan het programma toegevoegd.
Op www.spaarenpluk.be of via de mobiele Spaar&Pluk applicatie kies je welke promotie(s) je wil gebruiken. Dat kan een cheque van €5 zijn of een andere specifieke exclusieve promotie.
Er zijn 3 manieren om jouw korting te ontvangen, lees dus goed de gebruiksvoorwaarden die vermeld zijn op de pagina van de desbetreffende promotie of cheque;

Via QR code of barcode:
Activeer de promotie door op de daarvoor voorziene knop te drukken. Vervolgens verschijnt er een barcode of QR code. Deze barcode of QR code print je af of laat je scannen vanop je smartphone aan de kassa wanneer je een aankoop doet die aan alle voorwaarden van de geactiveerde promotie of cheque voldoet. Je ontvangt dan meteen de korting en betaalt het restbedrag met jouw geregistreerde kredietkaart.

Via cashback:
Wanneer je deze promotie of cheque activeert, wordt deze automatisch aan jouw kredietkaart toegewezen. Wanneer je nadien een aankoop doet die aan alle voorwaarden van de geactiveerde promotie of cheque voldoet en betaalt met jouw geregistreerde kredietkaart, wordt de korting via cashback automatisch verrekend op jouw uitgavenstaat.

Er is een kleine tijdspanne tussen de effectieve aankoop en het verwerken van de korting. Indien je een korting niet meteen kan terugvinden op jouw uitgavenstaat, is het mogelijk dat deze pas de daaropvolgende maand wordt verrekend. Houd echter steeds jouw persoonlijke pagina op de website en de mobiele applicatie in de gaten, hier krijg je steeds een overzicht van je ontvangen cashback kortingen.

Via de terminal:
NIEUW: vanaf nu kan je jouw korting ook meteen ontvangen via de terminal.Indien de handelaar zijn promotie aanbiedt via de terminal, hoef je de aanbieding niet meer te activeren of af te drukken. Dit zijn de te volgen stappen om meteen jouw korting te kunnen ontvangen:
  1. Steek jouw kredietkaart in de betaalterminal en geef jouw pincode in.
  2. Indien je voldoende Spaar&Pluk-punten hebt, vraagt de betaalterminal automatisch of je jouw punten wil omzetten in een korting die wordt afgetrokken van het totale aankoopbedrag.
  3. Je betaalt het resterende bedrag via jouw kredietkaart.
Je kan ten alle tijden je profiel verwijderen. Hou er echter wel rekening mee dat je dan al jouw opgespaarde punten verliest, alsook de geactiveerde promoties. Indien je in de nabije toekomst nog een cashback zou moeten ontvangen, zullen we helaas niet meer in staat zijn deze te storten.

Om jouw profiel permanent te verwijderen, moet je het volgende doen:
  1. Meld je aan en ga naar de Verwijder mijn profiel pagina.
  2. Klik op Verwijder mijn profiel.
  3. Bevestig door op Ja te klikken.
Je zal een bevestiging e-mail ontvangen en jouw profiel wordt binnen de 48u verwijderd.
Je kunt steeds met ons contact opnemen via het contactformulier op de website of via het gratis nummer 0800 23 424.
Transparantie betreffende de verwerking van gegevens achten wij zeer belangrijk. Privacy en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en gegevens staan voor ons centraal. Daarom informeren wij onze kaarthouders graag over de gedragscode die wij hiervoor hanteren via de privacy statement die via deze link en op de website terug te vinden is.
Je kunt steeds via de mobiele applicatie of de website van Spaar&Pluk jouw puntensaldo raadplegen.
Er is een kleine tijdspanne tussen de effectieve aankoop en het toevoegen van de punten op de website, vandaar dat misschien niet alle punten meteen na een aankoop worden toegevoegd.
De Spaar&Pluk-punten zijn 1 jaar geldig.
Spaar&Pluk is volledig gratis voor jou als kaarthouder.
Ja, aan alle bestaande leden wordt gevraagd om een gebruikersnaam en nieuw paswoord te kiezen en de ingeschreven kredietkaarten te bevestigen. Van zodra je dit hebt gedaan, kan je inloggen op de website en de mobiele applicatie met jouw nieuwe gebruikersnaam en je zelf gekozen paswoord.
Ja, je kunt verschillende kaarten registreren, bijvoorbeeld wanneer je zowel een Visa als een Mastercard hebt. De punten die je spaart per kaart, worden aan je totaal toegevoegd. Je kunt met deze kaarten dan van je totale gespaarde puntentotaal gebruik maken en zo van allerlei kortingen en voordelen genieten.
Indien je problemen hebt met het inschrijven of aanmelden, kan dit te wijten zijn aan verschillende zaken:

Je bent jouw login of passwoord vergeten.
Geen probleem. Stuur ons een privébericht op Facebook of vul het contactformulier in en we helpen je graag verder.

Het systeem aanvaardt jouw kaart niet.
Indien jouw bank niet in de lijst staat met deelnemende banken, gelieve dan de optie ‘Mijn bank staat er niet bij’ te kiezen.

Gelieve ook jouw kaartnummer in te vullen zonder spaties.

Je kan je plots niet meer aanmelden met jouw gegevens.
Had je voordien problemen bij het aanmelden? Schrijf jouw kaart nogmaals in en geniet opnieuw van exclusieve kortingen en promoties.

Lukt het nog niet? Stuur ons een privébericht op Facebook of vul het contactformulier in en we helpen je graag verder.
Onze medewerkers doen er alles aan om al jullie vragen en opmerkingen zo snel mogelijk te beantwoorden. Indien je toch al enkele dagen op een antwoord wacht, kan je ons ook bereiken via onze Facebookpagina. Stuur ons simpelweg een privébericht en we helpen je graag verder.
Onze medewerkers doen er alles aan om al jullie vragen en opmerkingen zo snel mogelijk te beantwoorden. Indien je toch al enkele dagen op een antwoord wacht, kan je ons ook bereiken via onze Facebookpagina. Stuur ons simpelweg een privébericht en we helpen je graag verder.
Website versie : : 12.3.18
Gelieve na te gaan of jouw kredietkaart uitgegeven wordt door een bank die deelneemt aan het Spaar&Pluk programma. Indien niet, spaar je enkel punten bij Worldline handelaren (zie puntje 4).

Indien jouw vraag nog niet opgelost is, vul ons contactformulier in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Hulp nodig? Contacteer ons!